onsdag 23 april 2008

Mio startar e-handel, men ändå inte?

Idag kan vi läsa om att Mio startar e-handel, men att de väntar med att införa betaltjänster ... va? Motiveringen är "Många kunder tycker att det är obehagligt att lämna ut kortuppgifter på webben. Därför har vi ännu inte någon betalfunktion på nätet, men det kan komma i framtiden".

Jag är frågande till resonemanget, kunden borde väl få välja att betala direkt om man önskar, att Mio vill ringa upp och diskutera leverans och betalning är bra men jag hade önskat att man kunde göra det valet själv som kund.

Pratade så sent som igår med en kund som i sin statistik upptäckt att många lämnade butiken i just kassasidan. Nu kan det bero på flera saker, men det är mycket möjligt att de tvekade när de inte kunde välja kortbetalning som betalsätt, och därför gick ifrån sidan och lät bli att handla. Nu kan jag säga att den kunden ska införa kortbetalning i sin webbutik precis i dagarna.

Inga kommentarer: