fredag 17 juli 2009

Det är sommar

Ingen tvekan, det är sommar! Jag sitter och jobbar inomhus och emellanåt kikar jag ut och ser blommor, blad och en klarblå himmel med enstaka moln som drar förbi. Luften står nästan stilla. Bara ibland känner jag hur luften rör sig, och något som liknar svalka känns mot mina bara armar. Men det är inte mycket.

Ibland känner jag plötsligt hur värmen bara är där och jag pustar; Åh vad varmt det är, är det inte väldigt varmt!? Jo, säger min kära kollega. Det är det. Det är jättevarmt. Mmm, säger jag. Pust och suck, men ändå är det härligt. Det är ju sådana här dagar jag längtat efter när jag nästan desperat önskat mig bort till sydligare breddgrader kyliga höstmorgnar och gråkalla vinterkvällar på väg hem från jobbet. Nu är värmen här och det är bara att tacka och ta emot.

När det blir lite för mycket, för det kan det bli. Ja då kan man investera i ett kylaggregat. Ett kylaggregat kan sägas vara ett annat ord för luftkonditionering. Ett kylaggregat kyler, filtrerar och avfuktar inomhusluften och det ger helt enkelt en mycket skönare inomhusluft och miljö. Det är härligt. Energin höjs och hjärnan blir klar och alert. Det värsta som kan hända är att man börjar frysa. Men, då stänger man av! För då kan man välja om man vill ha det varmt, kallt eller mittemellan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bokar bara märkt din blogg på Digg och Stumble Upon. Jag tycker om att läsa era kommentarer.

Driva-webshop.se sa...

Synd att denna bloggen inte uppdateras längre. Tyckte verkligen om bloggen.